Show simple item record

dc.contributor.author Martins, Everton Bandeira
dc.contributor.author Laborde, André Luiz Portanova
dc.date.accessioned 2011-11-30T06:39:07Z
dc.date.available 2011-11-30T06:39:07Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation MARTINS, Everton Bandeira; LABORDE, André Luiz Portanova. Refletindo as práticas sociais: a contribuição do ensino de História para a construção da cidadania. Ágora, v. 15, p. 94-105, 2009. Disponível em: <http://online.unisc.br/seer/index.php/agora/article/viewFile/1775/1334>. Acesso em: 23 nov. 2011. pt_BR
dc.identifier.issn 1982-6737
dc.identifier.uri http://repositorio.furg.br/handle/1/1478
dc.description.abstract A partir do desenvolvimento do Estagio Supervisionado no Ensino Fundamental II, notouse a necessidade da criação de um espaço extra, para ser utilizado na construção da relação entre o professor/estagiário e os alunos. Por tal foi oferecido aos alunos um curso de extensão intitulado, “Refletindo as práticas sociais: a contribuição do ensino de História para a construção da cidadania”, pelo Centro de Pesquisa de História Social e Cultural (CEPEHSC) da FURG. Tal atividade garantiu resultados significativos no desenvolvimento dos conteúdos. Desta forma este artigo pretende relatar como surgiu tal atividade, como foi aplicada e qual a relevância da mesma para a disciplina de história. Desta forma buscando auxiliar futuros acadêmicos na tarefa do estágio de conclusão de curso. pt_BR
dc.description.abstract From the development of the Supervised Training in Elementary School II, it was possible to notice the need of an extra area, to be used for relation building between teacher/teacher-to-be and students. Therefore, the Research Center of Social and Cultural History (CEPEHSC) of FURG (Federal University of Rio Grande) offered to the students an extension course entitled “Reflecting social practices: the contribution of History Teaching for citizenship building”. This activity ensured significant results in the development of contents. Therefore, this article intends to report how this activity began, how it was put into practice and the relevance of it in the discipline of history. With this, we want to help future academic students with their task of student teaching, at the end of the course. pt_BR
dc.language.iso por pt_BR
dc.rights open access pt_BR
dc.subject Educação pt_BR
dc.subject História pt_BR
dc.subject Estágio pt_BR
dc.subject Education pt_BR
dc.subject History pt_BR
dc.subject Student teaching pt_BR
dc.title Refletindo as práticas sociais: a contribuição do ensino de História para a construção da cidadania pt_BR
dc.title.alternative Reflecting social practices: the contribution of history teaching for citizenship building pt_BR
dc.type article pt_BR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics