A inserção da pesquisa em Educação Ambiental na Pós-Graduação brasileira: o debate a partir do PPGEA/FURG

Caporlingua, Vanessa Hernandez

Abstract:

 
No VI Encontro de Pesquisa em Educação Ambiental (EPEA), ocorrido em setembro de 2011, debateu-se a inserção da pesquisa na pósgraduação brasileira em mesa-redonda que oportunizou conhecer e refletir sobre diferentes realidades dos programas presentes, os quais apontaram características, desafios e perspectivas para a continuidade da pesquisa em Educação Ambiental no Brasil. O debate problematizou a ambientalização dos currículos, das linhas de pesquisa e das disciplinas de maneira a questionar quais foram, são e serão as mudanças na compreensão da pesquisa em Educação Ambiental. Portanto, este artigo trata de tema debatido durante o evento citado com o propósito de ampliar as reflexões referentes à inserção da pesquisa em Educação Ambiental.
 
At the VI Research Meeting on Environmental Education (EPEA), which took place in September 2011, the inclusion of research into the Brazilian graduate programs was discussed in a round-table conference that provided an opportunity to know about and reflect on the different realities of the participating programs, which pointed out characteristics, challenges and perspectives for the continuity of Environmental Education research in Brazil. The debate raised the issue of the greening of curriculum, threads of research and disciplines in order to question what were, are and will be the changes in the understanding of Environmental Education research. This paper approaches the main theme of that debate aiming to extend the reflections concerning the insertion of Environmental Education research.
 

Show full item record

 

Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

:

  • FADIR – Artigos publicados em periódicos