Arte-educação-ambiental
Resumo
Este artigo objetiva debater a importância da arte e mitologia como importantes
componentes da educação ambiental. Sob uma perspectiva surrealista, o texto faz
emergir a imagética como um dos caminhos da arte. Por meio de exemplos, o
dramático movimento dos impactos ambientais pode ser posto junto com a
sensibilidade do coração, e não somente da sabedoria do cérebro. Os autores desse
texto compreendem a educação ambiental como um metatexto que concilia cultura
e natureza por meio das várias linguagens, símbolos e metáforas.
This article aims to debate the importance of art and mythology as important component of environmental education. Under surrealism philosophy, it brings the imagetic as one of the many ways of art. Giving examples and recovering myths, the dramatic movement of environmental impacts can be faced with sensibility and heart, not only Positivist brain and knowledge. The authors of this text understand environmental education as a subject to conciliate culture to nature through pedagogical languages, symbols and metaphors.
This article aims to debate the importance of art and mythology as important component of environmental education. Under surrealism philosophy, it brings the imagetic as one of the many ways of art. Giving examples and recovering myths, the dramatic movement of environmental impacts can be faced with sensibility and heart, not only Positivist brain and knowledge. The authors of this text understand environmental education as a subject to conciliate culture to nature through pedagogical languages, symbols and metaphors.
Descrição
Palavras-chave
Arte, Surrealismo, Mitologia, Educação Ambiental, Art, Surrealism, Mythology, Environmental Education
Citação
SATO, Michèle; PASSOS, Luiz Augusto. Arte-educação-ambiental. Ambiente & Educação, Rio Grande, v. 14, n.1, p. 43-59, 2009. Disponível em: < https://www.seer.furg.br/ambeduc/article/view/1136> Acesso em: 27 nov. 2016.
