Educação e patrimônio: uma experiência com a igreja Nossa Senhora do Socorro em Tomar do Geru/SE

Santos, Maria Socorro Soares dos

Abstract:

 
O presente trabalho relata e analisa a experiência da aplicabilidade da metodologia da Educação Patrimonial com a Igreja Nossa Senhora do Socorro em Tomar do Geru/SE (2006), enquanto elemento cultural, com alunos e professores da oitava série da Escola Agrícola “Dr. Albano Franco”. Para isso, utilizamos o potencial deste bem cultural para demonstrar aos pesquisados-participantes, que a valorização dos traços culturais locais é importante para a construção da identidade. Contudo, a não apropriação consciente dos bens é fruto da ausência de conhecimento crítico sobre sua realidade.
 
The present work tells and analyzes the experience of the applicability of the methodology of the Patrimonial Education with the Nossa Senhora do Socorro Church located in Tomar do Geru town in the state of Sergipe (2006), while cultural element, with students and teachers of Elementary School into 8th stage of the Agricultural School called “Escola Agrícola Dr. Albano Franco”. For this, we use the potential of the cultural assets to demonstrate to the searchers and participants, that the valuation of the local cultural traits is important for the construction of the identity of the community. However, the non appropriation conscious of the goods is not resulted of the absence of critical knowledge on their reality.
 

Show full item record

 

Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

:

  • ICHI - Artigos publicados em periódicos