A inserção cidadã no ambiente escolar: o ensino de história pensando práticas interdisciplinares

Martins, Everton Bandeira; Sosa, Derocina Alves Campos

Abstract:

 
A partir do desenvolvimento do Estágio Supervisionado no Ensino Fundamental II, notou-se a necessidade da criação de um espaço extra, para ser utilizado na construção da relação entre o professor/estagiário e os alunos. Por tal foi oferecido aos alunos um curso de extensão intitulado, “Refletindo as práticas sociais: a contribuição do ensino de História para a construção da cidadania”, pelo Centro de Pesquisa de História Social e Cultural (CEPEHSC) da FURG. Tal atividade garantiu resultados significativos no desenvolvimento dos conteúdos. Desta forma este artigo pretende relatar como surgiu tal atividade, como foi aplicada e qual a relevância da mesma para a disciplina de história. Desta forma buscando auxiliar futuros acadêmicos na tarefa do estágio de conclusão de curso.
 
From the development of Supervised Training in Basic Teacher Training II, it was noticed the necessity of creation of an extra space, to be used in the construction of the relation between the teacher/trainee and the pupils. By such an intitled course of extension was offered to the pupils, "Reflecting the social practicies: the contribution of the education of History for the construction of the citizenship ", by the Research Center of Social and Cultural History (CEPEHSC) at FURG. Such activity guaranteed significant results in the development of the contents. This article intends to report how such activity was developed, the way it was applied and which was the relevance for disciplines of history. In this way searching to assist the future academics in the task of the teacher training period of course conclusion.
 

Show full item record

 

Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

:

  • IE - Artigos publicados em periódicos