Abstract:
Esse artigo versa sobre o processo de formação continuada de alunos do curso de Educação Ambiental, na modalidade à distância, da Universidade Federal de Manta Maria. Buscou-se questionar aos sujeitos pesquisados concepções de ensino em educação ambiental voltadas a alunos com necessidades educacionais especiais, tendo em vista a inserção desse tema em sua formação. A investigação tomou uma abordagem qualitativa adotando como método a análise de conteúdo. Os dados coletados revelam o interesse dos acadêmicos no processo de ensino direcionado a alunos especiais, trazendo sugestões metodológicas de trabalho que promovem a inclusão educacional e social.
This paper focuses on the process of online continuing education which has been developed with Environmental Education students at the Universidade Federal de Santa Maria. The study aimed at questioning the teaching concepts in
Environmental Education these professionals had, regarding students with special educational needs, taking into account the inclusion of this discipline in their professional development. Therefore, this qualitative research was carried out by applying content analysis to the data under analysis. It showed
that these students are interested in the teaching process which involves special students. As a result, methodological suggestions that promote educational and social inclusion are given.